Diş Tedavisinde Uygulanan Teknolojik Uygulamalar

18.12.2020 00:00

Gülümsemenin ne kadar önemli olduğu bilinen bir gerçektir ve bunu etkili olarak yapabilmek için sağlıklı bir ağza sahip olmak gereklidir. Sağlıklı ağıza sahip olmanın da yolu dişlerin bakımından geçmektedir. İnsanları için son dönemde gelişen teknolojiyle diş tedavileri oldukça konforlu bir hale gelmiştir. Diş tedavilerinde her sorun teknoloji sayesinde çözüme kavuşturularak kişilere sağlıklı bir ağız ve güzel gülümsemeler verilmektedir. Gelişen teknolojiyle birlikte başarısız tedaviler ortadan kalkmış ve tedavi çeşitliliği artmıştır. Diş tedavisi kısa süren hem keyifli ve oldukça başarılı bir hale gelmiştir.

CAD CAM Sistemleri

CAD CAM sistemleri bilgisayar teknolojisi kullanarak yapılan uygulamalardır. Bu uygulamalar sayesinde yapılan porselen kaplamalar hem daha hızlı bir şekilde yapılmakta hem de dişlere oldukça uyumlu bir halde üretilmektedir. Klasik ölçüler kullanılmadan bilgisayar ortamında dişlerin taranarak ölçü alınma sistemleri sayesinde bilgisayar ortamında aktarılması en büyük avantajıdır. Aynı gün içerisinde tedavinin sonuçlandırılmasından dolayı oldukça sık tercih edilen bir sistemdir.

Dental Lazer Sistemi

Birçok alanda kullanılan lazer sistemleri diş tedavilerinde de başarılı sonuçlar vermektedir. Diş eti tedavilerinde, diş yüzeyinde oluşan lekelerin giderilmesinde, implant ve çürük tedavilerinde lazer kullanılmaktadır. Lazer tedavisi yapıldığında işlemler hızlı olarak gerçekleştiği gibi ağrısız ve hızlı bir iyileşme söz konusu olur.

Dijital Gülüşler

Dişlerde oluşan rahatsızlıklar kişinin gülüşü üzerinde doğrudan etkili olduğu için başarılı tedavi yöntemleri uygulanmalıdır. Bu tedavilerin başında ortodonti tedavileri ve porselen dişler gelmektedir. Bu tedavilerin sonucunda nasıl görüneceğini merak eden kişilerin imdadına dijital gülüşler yetişecek ve kişiler nasıl görüneceğini dijital gülüşlerin tasarlamasıyla görecektir. Daha uygulama ve tedavi başlamadan tasarladıkları yüz dijital gülüşler teknolojisiyle karşılarında olacaktır.

Diş Rengi Belirleme

Özellikle porselen diş uygulamalarında dişlerin renklerini detaylı bir şekilde belirlemek büyük önem taşır. Renk belirleme cihazları sayesinde dişlerin renkleri net olarak belirlenerek doğal dişe en yakın olan porselen seçilir ve tedavi sonrası dişler birbirinden ayırt edilemez. Doğal bir görünüme kavuşmak için diş rengi belirleme cihazları kullanılmalıdır.

Dijital Anestezi Yöntemi

Her diş hekimine giden kişide iğne korkusu vardır ve iğne korkusu yüzünden diş hekimine gitmek istenmez. Bu korkuyu yenmek adına dijital anestezi kullanılabilir. Bu sayede kişi ağrı ya da sızı hissetmeden diş tedavisine başlanması için hazırlık yapılmış olur. Dijital anesteziyle dokuya ilaç verilir ve uyuşma sağlanmış olur. Dijital anestezi ve diğer teknolojiler kullanılarak kişi ağrısız ve konforlu bir tedavi süreci geçirir.