Dental Sağlık
Kategoriler

Genel

Diş Eti Morarması Nedenleri

Diş eti morarması günümüzde çok yaygın olarak görülen diş problemlerinden bir tanesidir. Dokulara rengini veren pigmentlerin zamanla yoğunlaşmasından kaynaklı olarak diş eti morarması meydana gelir. Buna bağlı olarak, damak yapısına uygun

Diş Apsesi Nedenleri

Apse, diş köklerinde meydana gelen enfeksiyonlardır. Bu enfeksiyonlar, dişte şişkinlik yaparak apse oluşturur. Apse oluşumu beraberinde birtakım sorunlar da getirmektedir. Diş apsesi nedenleri ise aşağıdaki gibi sıralanmaktadır. Ağız ve

Diş Apsesi Neden Oluşur, Nasıl Tedavi Edilir

Diş apsesi, yetersiz ağız bakımından kaynaklı olarak görülebilecek bir sorunlardandır. Diş apsesi neden oluşur, nasıl tedavi edilir bilinmesi gereken bir konudur. Çünkü dişte meydana gelen apseye karşı gerekli tedavi yapılmazsa, çok büyük

Diş Ağrısı Çeşitleri ve Nedenleri

Dişin dibinde bulunan tabakanın iltihaplanması sonucunda diş ağrıları oluşmaktadır. Diş ağrısı çeşitleri ve nedenleri farklı birçok başlık altında incelenebilir. Diş ağrısının nedenlerinin başında; diş çürümesi, dişte kırıklar, diş

İnley Dolgu Nedir

Sağlık alanında en çok merak edilen sorulardan bir tanesi de inley dolgu nedir, sorusudur. Peki, inleydolgu nedir, ne işe yarar? İnley dolgu kısacası kaplama arasında çok pratik bir çözüm yoludur. Onley dolgu da inley dolguya çok yakın bir

Bebeklerde İlk Diş Çıkarma

Anne babalar için bebeklerinin ilk dış çıkarması, tatlı bir telaşla birlikte stresli zaman dilimini de içini alır. Bebeklerde ilk diş çıkarma dönemleri çoğunlukla bazı sıkıntıları da beraberinde getirir. Bundan dolayı anne babaların bu

Bebeklerde Diş Bakımı

Her dönemi farklı olan bebeklerde diş bakımı oldukça önemlidir. Özellikle ek gıdaya geçen ve dişlerini çıkaran bebeklerin diş bakımına önem vermek gerekir. Diş çıkarma bebekler de yaklaşık olarak 4 ve 7 ay aralığında başlamaktadır.

Çene Eklemi Rahatsızlıkları Nelerdir?

Çene eklemi rahatsızlıkları çok çeşitlidir. Ameliyat sonrası ya da herhangi bir kaza sonrası ağrılarına bağlı olarak ortaya çıkabilir. Çene ekleminde ortaya çıkan rahatsızlıklarda birkaç hekimin kontrolü ile ağrının sebebi