Dental Sağlık
Ağız ve Diş Sağlığı Bloğu

Ortodonti Tedavi Süresi

Ortodonti tedavisi günümüzde oldukça sabır isteyen bir tedavi sürecidir. Ortodonti tedavi süresi yaklaşık olarak 7,5 ay ile 30 ay arasında sürer. Tedavi süresince son derece diş hekimleri planlı hareket eder. Kişinin ağız yapısına en uygun diş yapısı kişiye yapılmaktadır. Tedavi sürecinde diş hekiminin de deneyimi önemlidir. Dolayısıyla mutlaka uzman bir hekime tedavi yaptırmanız önerilmektedir.

Ortodonti tedavisinin süresi diğer diş sorunlarına göre de etkilenmektedir. İlk önce diğer diş sorunları halledilerek sonra tel tedavisine geçilmektedir. Ortodonti diş tedavisi ilk yapıldığı zamanlarda kişinin ağzında rahatsızlık ve ağrı etkisi yaratabilir. Dolayısıyla hekimler 3 ile 4 gün boyunca ağrı kesici kullanımını önermektedir. Bir haftalık süre dolduğunda kişinin ağrıları azalarak, düzenli kontrolleri başlayacaktır.

Ortodonti Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler?

Ortodonti son derece hassas bir tedavi şeklidir. Dolayısıyla doktorlar tedavi sırasından son derece titiz hareket etmektedirler. Ortodonti tedavi süresi kısaltılmasına yönelik belli başlı püf noktalar bulunmaktadır Bu belli başlı püf noktalar şu şekildedir:

• Tedavi sırasında kişiler hiçbir şekilde çikolata, lokum, sakız, yapışkan yiyecekler tüketmemeleri gerekir.
  • Sert içerikli meyvelerin özellikle elma, ayva, armut, erik gibi meyvelerin parçalanarak yenmesi gerekilmektedir.
  • Asitli içeceklerden olan kola, meyveli maden suyu, enerji içeceği gibi içeceklerin tüketilmemesi gerekilmektedir. Bu içecekler diş tellerinize zarar verir.
  • Kuruyemiş tüketimine belli bir süre ara verilmesi gerekilmektedir. Badem, fındık, fıstık, ceviz gibi sert kuruyemişler tüketilmemesi gerekir
  • Diş tellerinize gelecek darbelere karşı ağzınızı korumanız gerekmektedir.
  • Dişlerin düzenli olarak sabah akşam fırçalanması da tedavi sırasında dikkat edilmesi gereken etmenlerden birisidir.

Özellikle ortodonti tedavi süreci gündeme geldiği zaman karşımıza hassas bir süreç çıkmaktadır. Bundan dolayı ortodonti tedavisinde mutlaka bu alanda uzman olanlardan destek almak şarttır.

Dental Sağlık Diş ve Ağız Sağlığı

Bununla birlikte ortodonti tedavisinin farklı fiyat seçeneklerinden oluştuğunu rahatlıkla ifade edebiliriz.

Ortodonti Tedavisi Fiyatları?

Ortodonti özel bir sağlık hizmeti olduğu için fiyatları da yüksektir. Ortodonti tedavisinde kullanılacak olan aletlere göre fiyatlar etkilenmektedir. Ortodonti tedavisinde günümüzde sabit bir fiyat aralığı bulunmamaktadır. Ortodonti özel hastanelerde, özel tıp merkezlerinde uzman diş hekimleri tarafından yapılan hizmet türüdür. Fiyatlar her hastanede farklılık göstermektedir.

İlgili Link: 10 Maddede Diş Protezi Hakkında Merak Ettikleriniz

Hastaneler fiyatları belirlerken birbirinden tamamen bağımsız hareket etmektedirler. Fiyatların belirlenmesinde önemli etmenlerden birisi de tedavi sürecinin uzunluğudur. Kişinin dişlerin farklı hastalıklar, farklı sorunlar mevcut olması durumunda tedavi süreci uzamaktadır. Diş yapısının bozukluk boyutu fiyatları doğrudan etkileyen faktörlerden birisi olarak karşımıza çıkar.

Ortodonti Tedavisi Uygulanması

Ortodonti tedavisine başlayan doktorlar ilk önce kişinin ağzındaki çürükleri temizlemektedirler. Aynı zamanda diş taşları da temizlenerek kişinin diş yapısı düzeltilir. Doktor ilk önce gerek gördüğü taktirde kişilerin dişlerine lastik uygulayabilmektedir. Daha sonrasında ise kişinin ağız yapısına uygun diş teli uygulanır. Tedavinin ilk zamanlarında kişiler oldukça rahatsızlık hissetmektedir. Ancak yaklaşık 1 hafta ve 2 haftalık bir zaman aralığında diş telleri kişilerin ağzına tamamen oturmaktadır.

Diş telleri kişilerin ağzına profesyonel tıp malzemeleriyle takılmaktadır.  Tedavi sırasında doktorlar gerekli gördükleri takdirde kişinin acısını dindirmek için ağrı kesici hapları kişilere verebilirler. Ortodonti tedavi süresi boyutu biraz da doktorun becerisine, deneyimine bağlı olarak gerçekleşen bir hizmet türüdür.

Cevap Bırakın

Your email address will not be published.