Zonklayan Diş Ağrısı Nedenleri

01.06.2020 00:00

Diş sorunlarının en sık belirtisi diş ağrısıdır. Birçok sebebi olabilen diş zonklaması sorunu için mutlaka diş hekimine başvurulmalıdır. Diş zonklaması sorunun kaynak noktasın net belirlenmesi için bir gösterge olmayabilir. Diş ağrıları tek bir yerde olabileceği gibi yayılan bir seyir de gösterebilir. Kaynak noktası diş hekimleri tarafından doğru olarak belirlenir ve uygun tedavi belirlenir.

Diş Ağrısı Sebepleri Nelerdir?

Diş ağrısının birçok sebebi bulunabilir. Bunlarda bazıları aşağıdaki gibidir.

• Diş Çürüğü
  • Diş çatlakları
  • Diş eti rahatsızlıkları
  • Diş kökünde enfeksiyon
  • Çene kemiği rahatsızlıkları

Genel olarak zonklama şeklinde beliren diş ağrısının sebebi enfeksiyondur. Dişte, sinirlerde ya da diş etinde oluşan enfeksiyonlar çok şiddetli ağrılara sebep olmaktadır. Sıcak ve soğukta aşırı duyarlaşan dişler de ani zonklamalar neden olmaktadır. Bu durum genellikle dişte bulunan çatlaklar nedeniyle oluşabilmektedir. Hava alan kesilmiş dişlerde oldukça şiddetli ağrılar görülebilmektedir.

Bu tür ağrılar ilerleyen zamanlarda daha ciddi sorunlara yol açabilirler. Bu nedenle hemen bir diş hekimine başvurup ağrının kaynağının belirlenmesi ve tedavisinin uygulanması gerekmektedir.

Diş Ağrısı Nasıl Tedavi Edilir?

Diş ağrıları tedavisi için öncelikli ve tek yöntem uzman bir diş hekimine başvurmaktır. Evde yapacağınız herhangi bir işlem ağrınızı arttırabileceği gibi daha tehlikeli sonuçlara da yol açabilir. Günümüzde acil durumlar için 7/24 hizmet veren diş sağlığı merkezleri bulunmaktadır. Ağrı başladığı gibi bu kurumlara başvurmak gerekmektedir. Zonklayan şekilde seyir eden diş ağrısı yüksek ihtimalle diş çürümesine bağlı bir enfeksiyon nedeniyle oluşmaktadır. Buna yine bir diş hekimin karar vermesi önemlidir. Bu enfeksiyonların tedavisinde antibiyotik kullanılmaktadır.

Dişe yapılacak herhangi bir müdahale öncesi iltihap mutlaka kurutulmalıdır. İltihaplı dişte yapılan işlem enfeksiyonun tüm vücuda yayılmasına neden olabilir. Antibiyotik tedavisine yine uzman bir diş hekiminin karar vermesi son derece önemlidir. Kişi kendi başına antibiyotik almamalıdır. İltihabı önlenen diş, kanal tedavisi ya da çekim yoluyla tedavi edilir. Yine bu tedavi şekline diş hekimi karar verir. Genel olarak ağız ve diş bakımına özen göstermek gerekir.